Treść strony

Komisja Rewizyjna

Zadania

  • Przeprowadzanie kontroli działalności zarządu i powiatowych jednostek organizacyjnych,
  • Rozpatrywanie skarg dotyczących pracy Rady Powiatu i jej organów,
  • Opiniowanie wykonania budżetu powiatu,
  • Występowanie z wnioskiem do Rady o udzielenie lub nie udzielenie absolutorium Zarządowi,
  • Wykonywanie zadań kontrolnych zlecanych przez Radę,
  • Przedstawienie Radzie Powiatu projektu planu pracy Komisji,
  • Przedstawianie Radzie Powiatu sprawozdania ze swojej działalności.

Skład Komisji

  1. Zdzisław Banasiak - Przewodniczący
  2. Jacek Czubak – Wiceprzewodniczący
  3. Krzysztof Rdest - Sekretarz
  4. Krzysztof Dziwisz - Członek Komisji
  5. Klaudiusz Stusiński - Członek Komisji

 

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji

  1. Zbigniew Rokicki - Przewodniczący
  2. Bożena Moskal - Wiceprzewodnicząca
  3. Zdzisław Banaisak - Członek Komisji
  4. Krzysztof Rdest - Członek Komisji
  5. Andrzej Koźbiał - Członek Komisji

 

Komisja Budżetu i Mienia Komunalnego

Zadania Komisji:

  • Opiniowanie projektów uchwał dotyczących budżetu Powiatu,
  • Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Powiatu,
  • Opiniowanie projektów uchwał w sprawach dotyczących zaciągania kredytów,
  • Opiniowanie Sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu,
  • Opiniowanie projektów uchwał w sprawach dotyczących wysokości przyznawanych środków finansowych PFRON na realizację zadań.

Skład Komisji:

  1. Robert Janiszewski – Przewodniczący
  2. Jerzy Naziębło – Wiceprzewodniczący
  3. Stanisław Kaniszewski - Członek Komisji
  4. Dariusz Mitrowski - Członek Komisji
  5. Beata Sznajder - Członek Komisji
  6. Ewa Springer-Kakiet - Członek Komisji
  7. Michał Staniak - Członek Komisji
  8. Błażej Zawadzki - Członek Komisji
  9. Andrzej Wilk - Członek Komisji

 

Komisja Oświaty i Kultury

Zadania Komisji:

  • Opiniowanie uchwał dotyczących spraw oświaty i kultury,
  • Opiniowanie uchwał w sprawach dotyczących zakładania nowych szkół na terenie Powiatu,
  • Akceptowanie składów Komisji konkursowych powołanych celem przeprowadzenia konkursów na stanowiska dyrektorów szkół,
  • Opiniowanie projektów uchwał w sprawie regulaminów określających wysokość oraz szczegółowe warunki przyznania nauczycielom dodatku motywacyjnego i funkcyjnego,
  • Analiza rekrutacji do szkół,
  • Ocena stanu oświaty w Powiecie,
  • Opiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu,
  • Ocena działalności placówek kulturalnych Muzeum Mazowsza Zachodniego i Młodzieżowego Domu Kultury.

Skład Komisji:

  1. Beata Rusinowska - Przewodnicząca
  2. Robert Janiszewski - Wiceprzewodniczący
  3. Ewa Springer-Kakiet - Członek Komisji
  4. Andrzej Wilk - Członek Komisji
  5. Jacek Czubak - Członek Komisji
  6. Klaudiusz Stusiński - Członek Komisji
  7. Dariusz Mitrowski - Członek Komisji
  8. Krzysztof Dziwisz - Członek Komisji

 

Komisja Współpracy, Promocji, Zdrowia i Polityki Społecznej

Zadania Komisji:

  • Praca nad utworzeniem Powiatowego Centrum Informacji Turystycznej,
  • Analiza projektu Strategii Rozwoju Powiatu Żyrardowskiego,
  • Opiniowanie projektu uchwały w sprawie „ Programu współpracy Powiatu z organizacjami pozarządowymi”,
  • Analiza działalności Muzeum Mazowsza Zachodniego jako formy promocji Powiatu,
  • Analiza zawartości strony internetowej Powiatu,
  • Opiniowanie projektu i sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu .

Skład Komisji:

  1. Jacek Czubak - Przewodniczący
  2. Jerzy Naziębło - Wiceprzewodniczący
  3. Ewa Springer-Kakiet - Członek Komisji
  4. Wojciech Szustakiewicz - Członek Komisji
  5. Zdzisław Banasiak - Członek Komisji
  6. Zbigniew Rokicki - Członek Komisji
  7. Beata Sznajder - Członek Komisji
  8. Bożena Moskal - Członek Komisji
  9. Klaudiusz Stusiński - Członek Komisji

 

Komisja Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Transportu

Zadania Komisji:

  • Analiza inwestycji drogowych na terenie Powiatu żyrardowskiego,
  • Przyjmowanie informacji dotyczących stanu środowiska i możliwych do wystąpienia zagrożeń związanych z planowaną realizacją inwestycji na terenie Powiatu żyrardowskiego,
  • Opiniowanie projektu i sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu,

Skład Komisji:

  1. Jerzy Naziębło – Przewodniczący
  2. Zbigniew Rokicki - Wiceprzewodniczący
  3. Błażej Zawadzki - Członek Komisji
  4. Wojciech Szustakiewicz - Członek Komisji
  5. Michał Staniak - Członek Komisji
  6. Stanisław Kaniszewski - Członek Komisji
  7. Dariusz Mitrowski - Członek Komisji
  8. Andrzej Koźbiał - Członek Komisji

Banery

  • Platforma E-COM STP służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Żyrardowskiego.
  • Dyżury aptek
  • Biletomat - elektroniczna rejestracja do kolejki internetowej
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Zamówienia publiczne - platforma zakupowa
  • Transmisje obrad  Rady Powiatu Żyrardowskiego

Banery

Zarząd Powiatu

baner toplayer
Uprzejmie informujemy, że w poniedziałek, 10 listopada 2025 r.  Starostwo Powiatowe w Żyrardowie  i Delegatury Wydziału Komunikacji będą nieczynne. Zmiana ta wynika z ustalenia dnia wolnego  za święto przypadające w sobotę 1 listopada 2025 r. Prosimy o uwzględnienie tej informacji  w planowaniu wizyt w urzędzie.