Treść strony

Poprawa dostępności do usług publicznych świadczonych przez Urząd Starostwa Powiatowego w Żyrardowie

  • (Logotypy) Przedsięwzięcie grantowe pn. „Poprawa dostępności do usług publicznych świadczonych przez Urząd Starostwa...

Powiat Żyrardowski realizował projekt p.n. „Poprawa dostępności do usług publicznych świadczonych przez Urząd Starostwa Powiatowego w Żyrardowie”. 

Wniosek Powiatu Żyrardowskiego składany był w naborze o udzielenie grantu w ramach projektu pozakonkursowego pt. „Dostępny samorząd - granty”, finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) 2014-2020 Działanie 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne. Celem naboru ogłoszonego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) jest poprawa dostępności do usług publicznych świadczonych przez JST dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami, poprzez wsparcie JST w spełnieniu wymogów określonych w ustawie o dostępności.

Maksymalne wsparcie w ramach  małego grantu, o jaki wnioskował Powiat Żyrardowski, nie mogła przekroczyć kwoty 100 000 zł. Zadania objęte wnioskiem Powiatu skalkulowano na kwotę 99.760 zł i w pełni finansowane są z powierzonego grantu. Jest on finansowany ze środków europejskich w kwocie 84.077,72 zł, co stanowi 84,28% oraz ze środków dotacji celowej w kwocie 15.682,28 zł – odpowiednio 15,72% powierzonego grantu

Zadanie realizowane w ramach niniejszego wniosku obejmuje działania z zakresu zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej i komunikacyjno-informacyjnej. W zakresie dostępności architektonicznej było to zapewnienie wyposażenia sprzętowego na potrzeby ewakuacji, wprowadzenie oznaczeń zmian wysokości podłoża ostrzegawczym, kontrastowym kolorem, wprowadzenie oznaczeń kontrastowym pasem szklanych powierzchni oraz wyznaczenie pracownika wspierającego na czas ewakuacji.

Rekomendowane w raporcie działania w zakresie dostępności cyfrowej to przede wszystkim: przeprowadzenie badania dostępności cyfrowej strony internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej, poprawa deklaracji dostępności, wprowadzenie opisów alternatywnych dla wszystkich grafik, wprowadzenie napisów oraz tłumaczeń na polski język migowy plików filmowych, uproszczenie linków na stronie głównej i stronie BIP, dostosowanie wszystkich dokumentów do standardów dostępności i weryfikacja nazewnictwa dokumentów. Z zakresu dostępności informacyjno-komunikacyjnej dokonano  zakupu pętli indukcyjnych, zamieszczenie opisów w alfabecie Braile’a przy wejściach do pomieszczeń, umieszczenie tablic informacyjnych z zapisanymi także w alfabecie Braile’a i tyflografiką z rozkładem pomieszczeń, opublikowanie informacji o działalności jednostki w tekście łatwym do czytania (ETR)

Szczegółowy wykaz  działań w zakresie:

dostępności architektonicznej
Zakup i instalacja pochwytów w łazience dla osób z ograniczeniami ruchowymi.
Montaż otwieraczy na klamkach do drzwi do otwierania bez użycia dłoni.
Kontrastowe oznaczenie stopni na schodach.
Kontrastowe oznaczenie drzwi wykonanych z przezroczystych materiałów.
Wykonanie i montaż tabliczek z wykorzystaniem piktogramów.
Zakup krzesełka ewakuacyjnego Standard.

dostępności cyfrowej
Wykonanie dostępnego BIP zgodnego ze standardem WCAG 2.1.
Stworzenie dostępnej strony www urzędu zgodnej ze standardem WCAG 2.1.

dostępności komunikacyjno-informacyjnej
Zakup przenośnych pętli indukcyjnych.
Zakup 2 zestawów komputerowych przystosowanych do usługi tłumacza języka migowego on-line.
Zakup usługi tłumacza języka migowego on-line - instalacja usługi wraz z abonamentem.
Wykonanie i montaż tablic informacyjno-nawigacyjnych przy wejściach na piętrach.
Wykonanie i montaż tabliczek przydrzwiowych z wypukłym oznaczeniem nr pokoju i opisem w alfabecie Braille'a.
Zakup lup optycznych.
Przygotowanie wybranych dokumentów w tekście łatwym do czytania (ETR)
Dodatkowo, ze środków projektu finansowano doradztwo w zakresie dostępności w trakcie realizacji przedsięwzięcia grantowego.

Inwestycja została zakończona w 2023 r.

Dofinansowanie: 99 759,63 zł.

Całkowita wartość inwestycji: 99 759,63 zł.

Logo Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Banery

  • Platforma E-COM STP służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Żyrardowskiego.
  • Dyżury aptek
  • Biletomat - elektroniczna rejestracja do kolejki internetowej
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Zamówienia publiczne - platforma zakupowa
  • Transmisje obrad  Rady Powiatu Żyrardowskiego

Banery

Zarząd Powiatu

Stopka

Dane adresowe:

Starostwo Powiatowe
96-300 Żyrardów
ul. Limanowskiego 45
NIP: 838-16-10-589
REGON: 750151250

Godziny pracy urzędu:

Dzień Godzina
poniedziałek:  8.00 - 16.00
wtorek:  8.00 - 16.00
środa:  8.00 - 17.00
czwartek:  8.00 - 16.00
piątek:  8.00 - 15.00

 

Kontakt telefoniczny:

Dział
Numer tel
Centrala telefoniczna  +48 46 856 61 00
Biuro obsługi – kancelaria  +48 46 856 61 65
Sekretariat Zarządu  +48 46 856 61 22
Biuro Rady  +48 46 856 61 51

 

E-mail:
starosta@powiat-zyrardowski.pl
starostwo@powiat-zyrardowski.pl

Inspektor Ochrony Danych Joanna Trusińska

tel.: 22 350 01 40, iod@powiat-zyrardowski.pl

Nasz powiat

  • mapa powiatu żyrardowskiego
  • Żyrardów
  • Mszczonów
  • Puszcza Mariańska
  • Radziejowice
  • Wiskitki