Starosta Powiatu Żyrardowskiego uprzejmie informuje, że Baza Danych Ewidencji Gruntów i Budynków Powiatu Żyrardowskiego jest automatycznie weryfikowana i aktualizowana na podstawie Rejestru PESEL zgodnie z art. 24 ust. 2b pkt 1 lit. g ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U.2024. poz.1151 z późn. zm.). Aktualizacja następuje dla osoby fizycznej w zakresie ujawnienia adresu zameldowania na pobyt stały oraz adresu pobytu stałego innego niż adres zameldowania na pobyt stały, jeżeli
jest znany (§ 21 ust. 1 pkt 1 lit. d Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U.2024.poz. 219)).
W związku z powyższym przypominamy o obowiązku meldunkowym wynikającym z ustawy z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (Dz.U.2024. poz. 736). Rejestr mieszkańców prowadzony jest zgodnie z właściwością miejscową przez wójta (burmistrza,
prezydenta miasta). W rejestrze mieszkańców gromadzone są dane osób, które wykonały obowiązek meldunkowy na terenie danej gminy.