Treść strony

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Joanna Chrzanowska

 

Godziny obsługi Konsumentów

wtorek oraz środa od 8:00 do 16:00

Rzecznik Konsumentów przyjmuje interesantów w pawilonie N (pok. 18) na terenie Centrum Zdrowia Mazowsza Zachodniego w Żyrardowie przy ul. Limanowskiego 30.

Z uwagi na sytuację epidemiologiczną i panującą pandemię, mając na celu bezpieczeństwo do pokoju proszę wchodzić w maseczce oraz w miarę możliwości po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie:

tel.: 46 854-32-16

e -mail: rzecznik.konsumentow@powiat-zyrardowski.pl

Informacje dla Konsumentów

  1. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Żyrardowie świadczy pomoc prawną oraz podejmuje interwencje na rzecz mieszkańców powiatu żyrardowskiego. 
  2. Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela pomocy prawnej jedynie konsumentom. W myśl przepisów prawa, konsumentem jest osoba fizyczna, która zawarła umowę w celu prywatnym z przedsiębiorcą mającym siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonującym umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. 
  1. Rzecznik przyjmuje wnioski o interwencje z zakresu ochrony praw i interesów konsumentów. 

Wnioski do Rzecznika należy składać na adres Starostwa Powiatowego w Żyrardowie

  • osobiście (w sposób przyjęty w Starostwie Powiatowym),
  • za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej (adres esp: /2im948lpd3/skrytka),
  • za pośrednictwem operatora pocztowego. na adres - Starostwo Powiatowe w Żyrardowie, 96-300 Żyrardów, ul. Limanowskiego 45
  1. Rzecznik udziela bezpłatnych porad w sprawach konsumenckich.
  • Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie prowadzi poradnictwa prawnego w drodze korespondencji elektronicznej i telefonicznej, jeżeli sprawa wymaga analizy dokumentacji, 
  • w prostych sprawach (niewymagających zapoznania się z dokumentacją) możliwe jest otrzymanie informacji prawnej drogą telefoniczną.
  1. Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie rozpatruje wniosków, które wpłynęły drogą elektroniczną (e-mail) i:
  • nie posiadają podpisu własnoręcznego – w przypadku pism utrwalonych w wersji papierowej; nie są opatrzone podpisem kwalifikowanym/zaufanym, etc. – w przypadku pism w wersji elektronicznej, oraz
  • nie zostały zarejestrowane w Starostwie Powiatowym w Żyrardowie.

Wnioski do Rzecznika Konsumentów o interwencję

Złożenie do Rzecznika Konsumentów wniosku o interwencję nie wymaga formy szczególnej, tj. konsument może sporządzić wniosek bez konieczności wykorzystania w tym celu wzoru dokumentu, odręcznie lub przy użyciu komputera.

Wniosek powinien zawierać minimum:

  1. dane wnioskującego konsumenta;
  2. dane przedsiębiorcy, w tym dane inne niż ujawnione w rejestrach publicznych, jeżeli konsument ma wiedzę, że przedsiębiorca prowadzi pod danym adresem działalność gospodarczą i podejmuje kierowaną tam korespondencję;
  3. opis przebiegu sprawy (odzwierciedlający w miarę szczegółowo jej przebieg);
  4. kopię dowodu zakupu;
  5. podpis wniosku w rozumieniu przepisów prawa, tj. w przypadku pisma utrwalonego w postaci papierowej – podpis własnoręczny. W przypadku pisma utrwalonego w postaci elektronicznej - kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany albo podpis osobisty lub kwalifikowana pieczęć elektroniczna organu administracji publicznej ze wskazaniem w treści pisma osoby opatrującej pismo pieczęcią;
  6. opcjonalnie - załączniki w postaci kopii dokumentów dokumentujących złożone ówcześnie reklamacje i odpowiedzi przedsiębiorcy, dotychczasową korespondencję z przedsiębiorcą;
  7. oświadczenia:
  • o byciu stałym mieszkańcem powiatu żyrardowskiego,
  • że załączone dokumenty są wszystkimi w zgłaszanej sprawie oraz że jest się w posiadaniu ich oryginałów.

Jeżeli żądaniem konsumenta jest obniżenie ceny zakupu towaru lub usługi konieczne jest wskazanie konkretnej kwoty, o jaką konsument żąda przedmiotowego obniżenia.

Kalendarium

Kalendarz

«grudzień 2024»
PnWtŚrCzwPtSobNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Planowane wydarzenia:

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Banery

Banery

Zarząd Powiatu

Stopka

Dane adresowe:

Starostwo Powiatowe
96-300 Żyrardów
ul. Limanowskiego 45
NIP: 838-16-10-589
REGON: 750151250

Godziny pracy urzędu:

Dzień Godzina
poniedziałek:  8.00 - 16.00
wtorek:  8.00 - 16.00
środa:  8.00 - 17.00
czwartek:  8.00 - 16.00
piątek:  8.00 - 15.00

 

Kontakt telefoniczny:

Dział
Numer tel
Centrala telefoniczna  +48 46 856 61 00
Biuro obsługi – kancelaria  +48 46 856 61 65
Sekretariat Zarządu  +48 46 856 61 22
Biuro Rady  +48 46 856 61 51

 

E-mail:
starosta@powiat-zyrardowski.pl
starostwo@powiat-zyrardowski.pl

Inspektor Ochrony Danych Joanna Trusińska

tel.: 22 350 01 40, iod@powiat-zyrardowski.pl

Nasz powiat

  • mapa powiatu żyrardowskiego
  • Żyrardów
  • Mszczonów
  • Puszcza Mariańska
  • Radziejowice
  • Wiskitki