Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Joanna Chrzanowska
Godziny obsługi Konsumentów
wtorek oraz środa od 8:00 do 16:00
Rzecznik Konsumentów przyjmuje interesantów w pawilonie N (pok. 18) na terenie Centrum Zdrowia Mazowsza Zachodniego w Żyrardowie przy ul. Limanowskiego 30.
Z uwagi na sytuację epidemiologiczną i panującą pandemię, mając na celu bezpieczeństwo do pokoju proszę wchodzić w maseczce oraz w miarę możliwości po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie:
tel.: 46 854-32-16
e -mail: rzecznik.konsumentow@powiat-zyrardowski.pl
Informacje dla Konsumentów
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Żyrardowie świadczy pomoc prawną oraz podejmuje interwencje na rzecz mieszkańców powiatu żyrardowskiego.
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela pomocy prawnej jedynie konsumentom. W myśl przepisów prawa, konsumentem jest osoba fizyczna, która zawarła umowę w celu prywatnym z przedsiębiorcą mającym siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonującym umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.
- Rzecznik przyjmuje wnioski o interwencje z zakresu ochrony praw i interesów konsumentów.
Wnioski do Rzecznika należy składać na adres Starostwa Powiatowego w Żyrardowie
- osobiście (w sposób przyjęty w Starostwie Powiatowym),
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej (adres esp: /2im948lpd3/skrytka),
- za pośrednictwem operatora pocztowego. na adres - Starostwo Powiatowe w Żyrardowie, 96-300 Żyrardów, ul. Limanowskiego 45
- Rzecznik udziela bezpłatnych porad w sprawach konsumenckich.
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie prowadzi poradnictwa prawnego w drodze korespondencji elektronicznej i telefonicznej, jeżeli sprawa wymaga analizy dokumentacji,
- w prostych sprawach (niewymagających zapoznania się z dokumentacją) możliwe jest otrzymanie informacji prawnej drogą telefoniczną.
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie rozpatruje wniosków, które wpłynęły drogą elektroniczną (e-mail) i:
- nie posiadają podpisu własnoręcznego – w przypadku pism utrwalonych w wersji papierowej; nie są opatrzone podpisem kwalifikowanym/zaufanym, etc. – w przypadku pism w wersji elektronicznej, oraz
- nie zostały zarejestrowane w Starostwie Powiatowym w Żyrardowie.
Wnioski do Rzecznika Konsumentów o interwencję
Złożenie do Rzecznika Konsumentów wniosku o interwencję nie wymaga formy szczególnej, tj. konsument może sporządzić wniosek bez konieczności wykorzystania w tym celu wzoru dokumentu, odręcznie lub przy użyciu komputera.
Wniosek powinien zawierać minimum:
- dane wnioskującego konsumenta;
- dane przedsiębiorcy, w tym dane inne niż ujawnione w rejestrach publicznych, jeżeli konsument ma wiedzę, że przedsiębiorca prowadzi pod danym adresem działalność gospodarczą i podejmuje kierowaną tam korespondencję;
- opis przebiegu sprawy (odzwierciedlający w miarę szczegółowo jej przebieg);
- kopię dowodu zakupu;
- podpis wniosku w rozumieniu przepisów prawa, tj. w przypadku pisma utrwalonego w postaci papierowej – podpis własnoręczny. W przypadku pisma utrwalonego w postaci elektronicznej - kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany albo podpis osobisty lub kwalifikowana pieczęć elektroniczna organu administracji publicznej ze wskazaniem w treści pisma osoby opatrującej pismo pieczęcią;
- opcjonalnie - załączniki w postaci kopii dokumentów dokumentujących złożone ówcześnie reklamacje i odpowiedzi przedsiębiorcy, dotychczasową korespondencję z przedsiębiorcą;
- oświadczenia:
- o byciu stałym mieszkańcem powiatu żyrardowskiego,
- że załączone dokumenty są wszystkimi w zgłaszanej sprawie oraz że jest się w posiadaniu ich oryginałów.
Jeżeli żądaniem konsumenta jest obniżenie ceny zakupu towaru lub usługi konieczne jest wskazanie konkretnej kwoty, o jaką konsument żąda przedmiotowego obniżenia.