Wydział Geodezji i Kartografii
Dyrektor Wydziału - Monika Grzewińska
Tel. (0 46) 856 61 56
46 856 61 67 - wypisy i wyrysy, mapy do celów poglądowych
46 856 61 48 - ewidencja gruntów i budynków Miasta Żyrardów, obsługa geodezyjna
46 856 61 28 - koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu (ZUD)
46 856 61 80 - obsługa zgłoszeń geodezyjnych
46 856 61 55 - gospodarka nieruchomościami
46 856 61 38 - ewidencja gruntów i budynków Gmina Mszczonów, Gmina Wiskitki oraz obsługa rzeczoznawców
46 856 61 58 - ewidencja gruntów i budynków Gmina Radziejowice i Gmina Puszcza Mariańska
46 856 61 49 - mapa numeryczna
Zadania i kompetencje
Wydział Geodezji i Kartografii zajmuje się realizacją zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej.
Do podstawowych zadań Wydziału należy:
- w zakresie geodezji i kartografii
- Gromadzenie i prowadzenie powiatowej części Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego (PZGiK), w tym prowadzenie i aktualizacja baz danych: Szczegółowej Osnowy Geodezyjnej (SOG), bazy danych Ewidencji Gruntów i Budynków (EGiB), Bazy Danych Obiektów Topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 – 1:5000 (BDOT500) i Geodezyjnej Ewidencji Sieci Uzbrojenia Terenu (GESUT)
- Tworzenie, prowadzenie i udostępnianie bazy danych EGiB, aktualizacja danych zawartych w bazie EGiB oraz Rejestrze Cen Nieruchomości (RCN), wydawanie zawiadomień o wprowadzonych zmianach.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie EGiB oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów, a także postępowań scaleniowo-wymiennych, wydawanie decyzji, informacji i zaświadczeń
- Udostępnianie informacji zawartych w bazie EGiB i RCN wraz z ustaleniem opłaty i sporządzeniem Dokumentu Obliczenia Opłaty (DOO) i licencji
- Sporządzanie raportów, sprawozdań i analiz oraz zestawień zbiorczych danych objętych EGiB
- Weryfikacja zgodności danych EGiB z danymi zawartymi w księgach wieczystych, PESEL, KRS, TERYT
- Przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych, wydawanie materiałów i licencji, ustalanie i wydawanie DOO, a w przypadku sporów wydawanie decyzji administracyjne
- Przyjmowanie zawiadomień o zakończeniu prac wraz z wymaganą dokumentacją, weryfikacja przekazanych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych i kartograficznych pod względem zgodności z przepisami prawa i kompletności, sporządzanie protokołów, decydowanie o przyjęciu materiałów do zasobu lub stwierdzanie uchybień i nieprawidłowości, podejmowanie decyzji o odmowie przyjęcia do zasobu, potwierdzanie przyjęcia prac do PZGiK poprzez wpisanie do ewidencji materiałów zasobu oraz aktualizacja baz danych PZGiK
- Nadawanie stosownych klauzul dokumentom opracowanym na podstawie prac geodezyjnych na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności cywilnoprawnych.
- Zwracanie wykonawcom prac przekazanych przez nich materiałów w przypadku negatywnego wyniku weryfikacji i prowadzenie postępowania w tym zakresie i przygotowanie decyzji administracyjnych lub cywilnoprawnych.
o odmowie przyjęcia materiałów do zasobu
- Aktualizacja bazy danych RCN.
- Udostępnianie materiałów i informacji oraz baz danych PZGiK, a także standardowych opracowań kartograficznych na wniosek jednostek samorządu terytorialnego, innych jednostek organizacyjnych, osób fizycznych i prawnych wraz z ustaleniem opłaty, sporządzeniem DOO i stosownej licencji
- Koordynacja usytuowania projektowych sieci uzbrojenia terenu:
- weryfikowanie dokumentacji projektowej złożonej do zaopiniowania w zakresie kompletności, zgodności z wnioskiem i oceny ich bezkolizyjności,
- organizowanie narad koordynacyjnych;
- sporządzanie protokołów z narady koordynacyjnej i umieszczanie stosownej adnotacji na dokumentacji projektowej oraz rejestrowanie w bazie danych skoordynowanych lokalizacji projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
- Przygotowanie zawiadomień o sposobie, terminie i miejscu przeprowadzenia narady koordynacyjnej
i ich doręczanie, sporządzanie protokołów z narady koordynacyjnej i umieszczenie stosownej adnotacji na dokumentacji projektowej i rejestrowanie w bazie danych skoordynowanych lokalizacji projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
- Inne czynności organizacyjno-techniczne i administracyjne związane z obsługą procedury uzgadniania sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
- Kompleksowa obsługa interesantów, w tym geodetów uprawnionych i rzeczoznawców majątkowych
- Przygotowywanie dokumentów i plików cyfrowych niezbędnych dla wykonawców prac geodezyjnych
i kartograficznych oraz weryfikacja wyników prac w zakresie zgodności z bazami danych przekazanych plików, stanowiących podstawę zmian w tych bazach
- Przygotowywanie materiałów i informacji oraz baz danych PZGiK, a także standardowych opracowań kartograficznych na wniosek jednostek samorządu terytorialnego, innych jednostek organizacyjnych, osób fizycznych i prawnych oraz rzeczoznawców majątkowych
- Przetwarzanie materiałów przyjętych do zasobu w postaci analogowej do postaci cyfrowej
- Przyjmowanie zawiadomień i prowadzenie postępowania w zakresie ochrony znaków geodezyjnych
- Przygotowywanie projektów decyzji, pism, informacji i zaświadczeń
- Sporządzanie raportów, sprawozdań i analiz oraz zestawień zbiorczych w zakresie działania
- Wnioskowanie i udział w tworzeniu projektów i przygotowanie warunków technicznych w celu realizacji projektów i zadań przez podmioty zewnętrzne
- Wnioskowanie i udział w pracach związanych z wyłączaniem materiałów, które utraciły wartość użytkową z PZGiK
- Tworzenie metadanych, obsługa edytora metadanych oraz wymiana i przekazywanie danych
i metadanych do innych rejestrów publicznych (ZSIN, PRG, KGESUT, BDOT, KSIT), a także przygotowanie do udostępnienia zbiorów danych organom administracji publicznej do realizacji zadań ustawowych