Powiat Żyrardowski

Menu

Treść

Wydziałem Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami kieruje Dyrektor Wydziału: Daria Rubikowska

III piętro, Tel. 046 855 37 17 wew. 56

Zadania i kompetencje

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami zajmuje się realizacją zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej, gospodarowaniem nieruchomościami Skarbu Państwa oraz mienia powiatowego oraz realizacją zadań rządowych dotyczących wywłaszczeń, odszkodowań, ograniczania praw do nieruchomości, a także zwrotów przejętych nieruchomości

Do podstawowych zadań Wydziału należy:

w zakresie geodezji i kartografii

  1. Gromadzenie i prowadzenie powiatowej części Państwowego Zasobu Geodezyjnego
    i Kartograficznego (PZGiK), w tym prowadzenie i aktualizacja baz danych: Szczegółowej Osnowy Geodezyjnej (SOG), bazy danych Ewidencji Gruntów i Budynków (EGiB), Bazy Danych Obiektów Topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 – 1:5000 (BDOT500) i Geodezyjnej Ewidencji Sieci Uzbrojenia Terenu (GESUT) 
  2. Tworzenie, prowadzenie i udostępnianie bazy danych EGiB, aktualizacja danych zawartych w bazie EGiB oraz Rejestrze Cen i Wartości Nieruchomości (RCiWN), wydawanie zawiadomień
    o wprowadzonych zmianach
  3. Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie EGiB oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów, a także postępowań scaleniowo-wymiennych, wydawanie decyzji, informacji i zaświadczeń
  4. Udostępnianie informacji zawartych w bazie EGiB i RCiWN wraz z ustaleniem opłaty i sporządzeniem Dokumentu Obliczenia Opłaty (DOO) i licencji
  5. Sporządzanie raportów, sprawozdań i analiz oraz zestawień zbiorczych danych objętych EGiB
  6. Weryfikacja zgodności danych EGiB z danymi zawartymi w księgach wieczystych, PESEL, KRS, TERYT
  7. Przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych, wydawanie materiałów i  licencji, ustalanie i wydawanie DOO, a w przypadku sporów wydawanie  decyzji administracyjnej
  8. Przyjmowanie zawiadomień o zakończeniu prac wraz z wymaganą dokumentacją, weryfikacja przekazanych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych i kartograficznych  pod względem zgodności z przepisami prawa i kompletności,  sporządzanie  protokołów,  decydowanie o przyjęciu materiałów do zasobu  lub  stwierdzanie uchybień i nieprawidłowości, podejmowanie decyzji o odmowie przyjęcia do zasobu, potwierdzanie przyjęcia prac do PZGiK poprzez wpisanie do ewidencji  materiałów  zasobu oraz aktualizacja baz danych PZGiK
  9. Przyjmowanie wniosków o uwierzytelnienie dokumentów opracowanych na podstawie wykonanych prac na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności cywilnoprawnych oraz wydawanie DOO i nadawanie stosownych klauzul
  10. Zwracanie wykonawcom prac przekazanych przez nich materiałów w przypadku negatywnego wyniku weryfikacji i prowadzenie postępowania w tym zakresie i przygotowanie decyzji administracyjnych
    o odmowie przyjęcia materiałów do zasobu
  11. Przyjmowanie wyciągów z operatów szacunkowych wykonanych przez Rzeczoznawców Majątkowych, ewidencjonowanie wyciągów i przekazywanie operatorom w celu aktualizacji bazy danych RCiWN
  12. Udostępnianie materiałów i informacji oraz baz danych PZGiK, a także standardowych opracowań kartograficznych na wniosek jednostek samorządu terytorialnego, innych jednostek organizacyjnych, osób fizycznych i prawnych wraz z ustaleniem opłaty, sporządzeniem DOO i stosownej licencji
  13. Przyjmowanie i rejestrowanie wniosków o koordynację usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu wraz z wystawieniem DOO, weryfikacja dokumentacji projektowej składanej do zaopiniowania w zakresie kompletności, zgodności z wnioskiem i oceny prawidłowości załączników graficznych, przygotowywanie formularzy protokołów roboczych, udzielanie konsultacji dotyczących koordynowanych projektów oraz obsługa przyjęć interesantów wnoszących korekty do projektów.
  14. Przygotowanie zawiadomień o sposobie, terminie i miejscu przeprowadzenia narady koordynacyjnej
    i ich doręczanie, sporządzanie protokołów z narady koordynacyjnej i umieszczenie stosownej adnotacji na dokumentacji projektowej i rejestrowanie w bazie danych skoordynowanych lokalizacji projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
  15. Inne czynności organizacyjno-techniczne i administracyjne związane z obsługą procedury uzgadniania sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
  16. Kompleksowa obsługa interesantów, w tym geodetów uprawnionych i rzeczoznawców majątkowych
  17. Przygotowywanie dokumentów  i plików cyfrowych niezbędnych dla wykonawców prac geodezyjnych
    i kartograficznych oraz weryfikacja wyników prac w zakresie zgodności z bazami danych przekazanych plików,  stanowiących podstawę zmian w tych bazach
  18. Przygotowywanie materiałów i informacji oraz baz danych PZGiK, a także standardowych opracowań kartograficznych na wniosek jednostek samorządu terytorialnego, innych jednostek organizacyjnych, osób fizycznych i prawnych oraz rzeczoznawców majątkowych
  19. Przetwarzanie materiałów przyjętych do zasobu w postaci analogowej do postaci cyfrowej
  20. Przyjmowanie zawiadomień i prowadzenie postępowania w zakresie ochrony znaków geodezyjnych
  21. Przygotowywanie projektów  decyzji,  pism, informacji  i zaświadczeń
  22. Sporządzanie raportów, sprawozdań i analiz oraz zestawień zbiorczych w zakresie działania
  23. Wnioskowanie i udział w tworzeniu projektów i przygotowanie warunków technicznych  w celu realizacji projektów i zadań przez podmioty zewnętrzne
  24. Wnioskowanie i udział w pracach związanych z wyłączaniem materiałów, które utraciły wartość użytkową z PZGiK
  25. Tworzenie metadanych, obsługa edytora metadanych oraz wymiana i przekazywanie danych
    i metadanych do innych rejestrów publicznych (ZSIN, PRG, KGESUT, BDOT, KSIT), a także przygotowanie do udostępnienia zbiorów danych organom administracji publicznej do realizacji zadań ustawowych

w zakresie gospodarki nieruchomościami

  1. gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu, w tym pozyskiwanie, zbywanie, planowanie wykorzystania zasobów  i planowanie dochodów z tego zakresu, przygotowanie dokumentacji niezbędnej do podjęcia czynności w postępowaniach sądowych i wieczysto-księgowych oraz ustalanie należnych opłat z tytułu korzystania z nieruchomości SP i Powiatu
  2. prowadzenie spraw w imieniu organu administracji rządowej wynikających z przepisów ustawy
    o gospodarce nieruchomościami (wywłaszczenia, odszkodowania, zwroty, ograniczenia praw)
  3. prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego we własność
  4. prowadzenie spraw w zakresie ustalania odszkodowań w trybie przepisów ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
  5. prowadzenie postępowań w zakresie przyznawania prawa własności działek siedliskowych i rolnych będących w dożywotnim użytkowaniu , nieodpłatnego przekazywania nieruchomości przeznaczonych
    do zalesienia z zasobu Agencji Nieruchomości Rolnych na rzecz Lasów Państwowych
  6. przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do regulacji stanów prawnych nieruchomości SP i Powiatu
    i ujawnianiem w księgach wieczystych prawa własności tych nieruchomości wraz z wymaganą sprawozdawczością w tym zakresie
  7. przygotowywanie dokumentacji i prowadzenie postępowań określonych w przepisach ustawy
    o samorządzie powiatowym, przepisów wprowadzających ustawy reformujące administrację publiczną, przepisów ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa, ustawy o lasach,
    o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych,  ustawy Prawo zamówień publicznych i innych ustaw,
    z których wynikają zadania z zakresu gospodarki nieruchomościami.

 

Druki i formularze:

  1. zgłoszenie prac geodezyjnych
  2. zgłoszenie prac kartograficznych
  3. zawiadomienie o wykonanych pracach geodezyjnych lub kartograficznych
  4. wniosek o uwierzytelnienie dokumentów opracowanych na podstawie wykonanych prac na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności cywilnoprawnych
  5. wniosek o udostępnienie materiałów z powiatowego zasobu, w tym danych z Rejestru Cen i Wartości Nieruchomości
  6. wniosek o wydanie wypisu i/lub wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
  7. zgłoszenie zmiany do ewidencji gruntów i budynków
  8. wniosek o wszczęcie postępowania scaleniowego lub wymiennego

iKerg: Pliki do pobrania:

- Treść wniosku (pdf) - Wniosek o obsługę zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych drogą elektroniczną

- Wniosek o obsługę zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych drogą elektroniczną (FORMULARZ)

- Regulamin usług elektronicznych

- iKerg Logowanie (link)

- GEO-INFO Delta 7 - program do współpracy z wykonawcami - umożliwia m.in. wymianę danych poprzez "plik wymiany"

Kontakt z nami

Dane adresowe

Starostwo Powiatowe
96-300 Żyrardów
ul. Limanowskiego 45
 
NIP 838-16-10-589
 

Kontakt

tel:
46 855 37 17,
046 855 35 99,
046 855 22 19
fax: 046 855 20 21
email:
starosta@powiat-zyrardowski.pl
starostwo@powiat-zyrardowski.pl

Godziny pracy urzędu

poniedziałek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 16.00
środa: 8.00 - 17.00
czwartek:8.00 - 16.00
piątek: 8.00 - 15.00

Numery rachunków bankowych

1. Opłaty komunikacyjne, geodezyjne,    holowanie i parking, za najem i karty wędkarskie

    43 9302 0004 5500 1296 2000 0280

2. Opłaty z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa, za karty parkingowe

    45 9302 0004 5500 1296 2000 0050

3. Opłaty ewidencyjne, wadia, zabezpieczenia

    79 9302 0004 5500 1296 2000 0020

4. Opłaty skarbowe za pozwolenia na budowę, wodno-prawne, zaświadczenia

    63 1020 1026 0000 1702 0272 9325

Projekt i wykonanie: extranet.pl
powered by netadmin 7.00